Технологічне майбутнє транспортної системи в Україні: бути чи не бути?

03 Березня 17Технологічне майбутнє транспортної системи в Україні: бути чи не бути?

Технологічне майбутнє транспортної системи в Україні: бути чи не бути?

Світова тенденція розвитку розумного міста дедалі більше поширюється в Україні. Однією з головних складових смарт-сіті є транспорт із зручним і систематизованим підходом до cплати за проїзд. Це вигідно його мешканцям і місту в цілому.

Щороку в Україні на всіх видах транспорту здійснюється понад 5 мільярдів поїздок. До того ж заходи європейського масштабу сприяють залученню сотень тисяч гостей.

Поточний етап запровадження електронного квитка в Україні

Для України важливим кроком стало прийняття закону про запровадження автоматизованої системи обліку сплати за проїзд у міському пасажирському транспорті. На жаль, одного закону недостатньо для повноцінного користування електронним квитком.

Є кілька факторів, які зіграли головну роль у появі цифрової оплати за проїзд:

• необхідність видавати паперовий квиток;

• вимога фіскалізації платежів.

Фіскалізовати оплату за проїзд - це обладнати кожен вид транспорту спеціальними фіскальними модулями. Подібні процедури дуже дорогі, тому фінансовий момент є головною перешкодою до широкого вжитку відкритої моделі сплати за проїзд банківською картою.

Потенціал впровадження електронного квитка переоцінити складно: завдяки йому є можливість розраховуватися карткою будь-якого банку світу та надавати адресні пільги для різних соціальних груп населення.

На даний момент подібну модель можливо реалізувати на транспортних засобах, обладнаних турнікетами. Такий проект у будь-якому випадку є витратним, адже більшості турнікетів громадського транспорту вже понад 50 років. До того ж є ще необхідність в максимально швидкій оплаті: у транспорті все повинно тривати не більше за 1-2 секунди, а це вже зовсім інша система обробки транзакцій.

Ефективність нововведения безконтактної оплати транспортних послуг

У столиці України є можливість скористатися цією технологією на фунікулері та на лінії швидкісного трамваю. За півтора року кількість оплачених поїздок в метро банківськими картками склала понад 6 мільйонів. Щоб оплатити таку кількість поїздок жетонами, їх знадобилося би 6 тонн.

Відкрита система оплати за проїзд картою вперше з'явилася в Лондоні. Зараз у місті понад 1 мільйон пасажирів щодня користується безконтактним способом оплати.

Експерти висувають свій прогноз щодо розвитку відкритої моделі: обсяг безконтактних платежів до 2021 року в Європі зросте в шість разів.

В Україні за 2016 рік використання безконтактних банківських карток зросла в дев'ять разів. У 2017 році очікується запуск NFC-гаманців. За результатами досліджень, 72% українських користувачів Інтернету готові сплачувати за проїзд безконтактно своїми смартфонами.

Впродовж 15 років український ринок здолав шлях, який інші розвинені країни проходили за 50 років. Головне: зараз вже зроблено найважливіші кроки для остаточного впровадження системи розумного транспорту без готівки.

Пiдписатися

Останні новини ринку інновацій

Інші новини

scroll to top