Максим Компанець: «Наш безпілотний квадроцикл вміє розпізнавати об'єкти, дорожнє полотно та людей»

13 Травня 17Максим Компанець: «Наш безпілотний квадроцикл вміє розпізнавати об'єкти, дорожнє полотно та людей»

Максим Компанець: «Наш безпілотний квадроцикл вміє розпізнавати об'єкти, дорожнє полотно та людей»

Українські інженери здійснили вагомий внесок у галузь розумної техніки. Не зупиняючись на досягнутому, вони й надалі активно розвивають галузь автоматизованого виробництва. Однією з компаній, що долучаються до просування цієї сфери, є Infocom Ltd. На виставці InnoTech Ukraine 2017 ми поспілкувалися з представниками компанії про специфіку такої роботи, розробку безпілотного квадроциклу та плани на майбутнє.

Журналіст – Яніна Воловик (Я.В.), Smile-Expo

Спікери – Максим Компанець (М.К.) і Сергій Румянцев (С.Р.)

Я. В.: Що ви представляєте на виставці?

М. К.: Ми представляємо компанію Infocom Ltd., головна спеціалізація якої – автоматизація виробництва. Це внутрішній проект компанії, в площині системи віддаленого та автономного управління наземною колісною технікою.

На виставці ми представляємо один з чотирьох наших прототипів – квадроцикл з бойовою автоматизованою туреллю (пристрій для самостійного виконання поставлених бойових завдань або з дистанційним управлінням), яка здатна відстежувати перешкоди та об'їжджати їх. Зазвичай такі машини задіюють у військовій галузі для перевезення вантажів і поранених.

Щодо МНС, скажімо, додавши до квадроциклу роботизовану руку, він розбиратиме завали під час промислових аварій або стане у нагоді в інших небезпечних ситуаціях.

Я. В.: Чи користуються вашою технікою в Україні?

М. К.: Це лише прототип, який ми завершили напередодні виставки. Ще допрацьовуємо та вдосконалюємо продукт. Коли він буде готовий і гарантовано виконуватиме завдання в будь-яких ситуаціях, звісно, ми пропонуватимемо його потенційним замовникам. Інтерес до нього виявляють представники різних галузей, але наразі ми не пропонуємо його для комерційного використання.

С. Р .: Головна мета участі у виставці – залучити кадри до нашого проекту. Ми відкрили офіс у Києві, маємо намір зібрати команду, яка писатиме програмне забезпечення для виконання таких завдань.

Я. В.: Чи здатен цей апарат працювати самостійно, не потребуючи участі людини?

М. К.: Здатен. Але наразі ця функція перебуває на стадії тестування. Ми ще не готові демонструвати її публічно. Робота триває, є певні результати. Наш безпілотний квадроцикл вміє розпізнавати об'єкти, дорожнє полотно та людей.

Я. В.: Завдяки чому здійснюється розпізнавання об`єктів?

М. К.: Завдяки камерам, радару та датчикам ближньої дії. У нас тут представлено приклади тестування функції безпілотності. Це трохи складніше, ніж дистанційне управління.

Я. В.: Скільки, на вашу думку, потребує часу весь авторинок України аби стати безпілотним?

М. К.: Зважаючи на те, що такі компанії, як General Motors, Google, Tesla, BMW, Volvo та інші, активно розвивають цю галузь, вірогідно припустити, що повністю автономними машини стануть десь близько 2030 року, а беручи до уваги наші реалії, це станеться ще пізніше.

Ми йдемо шляхом незначних обмежень: плануємо створити автономні апарати, які працюватимуть за шаблоном. Скажімо, в аеропортах, де обмежено дії. Там шляхи загального користування занадто варіативні, тому можлива безліч різних ситуацій. У зв'язку з цим ми повинні відповідати за свою техніку.

Виготовлення автопілоту для українських доріг не потребує багато часу в плані реалізації, але ми не готові гарантувати роботу машини на 100% в екстрених ситуаціях. Світ зіткнувся з тим, що до автопілоту підійшли на 99%, а ось 1% наразі недосяжний. Щоб наділити машину можливостями людського мозку, слід відтворити кілька сотень мільйонів тестових ситуацій і навчити машину виходити з них. На жаль, світ ще не дійшов до цього.

Я. В.: Чи плануєте виходити на міжнародний ринок?

М. К.: Коли представимо готовий продукт, звісно, не обмежимося лише українським ринком, бізнесом потрібно займатися повноцінно. Безумовно, ми залишаємося патріотами, але, для для підтримки гідного рівня конкурентоспроможності, необхідно підтримувати фінансовий стан. Якщо ринок України виявиться не готовим або не відбудеться в фінансовому плані, або не виявить інтересу, існує 250 інших країн, яким це, можливо, буде цікаво.

Пiдписатися

Останні новини ринку інновацій

Інші новини

scroll to top