Доповнена реальність і розваги: як технологія змінює ринок?

05 Лютого 15Доповнена реальність і розваги: як технологія змінює ринок?

Доповнена реальність і розваги: як технологія змінює ринок?

Як доповнена реальність змінює ринок розваг?

Розповідає компанія EligoVision

EligoVision - одна з hi-tech компаній, яка займається  розробками в області інтерактивної
3D візуалізації і програмного забезпечення. Головний продукт бренду - інтерактивні 3D презентації на базі технологій доповненої та віртуальної реальності для B2B і B2C сегментів. У захоплюючій бесіді з Іриною Кузнецовою, менеджером з маркетингу компанії EligoVision, ми дізналися, як і де вже застосовуються AR VR технології, і які можливості відкривають для сфери entertainment.

Як давно з'явилася компанія і з чого ви розпочинали? Коли виникла ідея розробки доповненої реальності?

Перший час в "EligoVision" займалися розробкою складних систем взаємодії з віртуальною реальністю, системами оптичного трекінгу і створенням власного програмного середовища для розробки віртуальної реальності. Зрозуміло, що такою діяльністю не починають займатися просто так - наш керівник Сергій Володимирович Матвєєв повернувся з Німеччини, де розробляв технологію Віртуальної реальності і працював над Євросоюзівськими проектами. Саме його знання і досвід стали базою для створення інноваційної компанії.

Перший проект з доповненою реальністю був реалізований у 2008 році, а сьогодні їх кількість перевищує декілька десятків, включаючи унікальні розробки: "Живі 3D-мітки" (система розпізнавання маркерів), "AR студія" (рішення для великої сцени, інструментарій для створення та перегляду проектів з доповненою реальністю EV Toolbox).

Які додатки та девайси потрібні для створення та перегляду доповненої реальності?

Сьогодні тема "augmented reality" стає усе більш популярною, і відповідно росте кількість засобів для розробки AR- проектів (SDK). На ринку вже є окуляри доповненої реальності Google Glass, Epson Moverio. У осяжному майбутньому можна чекати аналогічні новинки від Microsoft і Samsung, Apple має патент на "пристрій з двома дисплеями на склі". Проте, купівля подібних девайсів не обов'язкова.

Ви можете завантажити на свій смартфон або планшет потрібний додаток, запустити його, навести камеру на мітку і - магія! - на екрані з'являться нові об'єкти: об'ємні анімовані моделі, інфографіка, відео, тексти. Важливо, що більшість додатків запускаються не лише на топових смартфонах і планшетах, але і на бюджетних моделях.

Ми знаємо, що додатки доповненої реальності розробляються і для дітей. Як вони впливають на розвиток і навчання дітей?

Сьогодні діти дізнаються життєві цикли тварин з "оживаючих" книг, перевіряють правильність вирішених прикладів по математиці, навівши на них камеру гаджета, вчать китайську за спеціальними кубиками з доповненою реальністю.

До речі про кубики. Наш технологічний партнер компанія "Еліотех", що займається розробкою дитячих мобільних AR-додатків, минулого року реалізувала проект "Живі кубики": за допомогою додатка і камери мобільного пристрою, картинки на кубиках оживають, перетворюючись на об'ємні інтерактивні іграшки з різними історіями.

 

Які можливості AR-технологія відкриває для проектування і архітектури?

Доповнена реальність дозволяє, наприклад, побачити 3D будівлю просто при наведенні камери мобільного пристрою на звичайне креслення.

Можна продемонструвати динаміку розвитку, додати мультимедійний контент - починаючи з простої анімації і закінчуючи детальною інфографікою з розділенням макету на різні інформаційні шари. Багато наших клієнтів уже оцінили можливості технології і планують використовувати їх і далі.

Скажіть, які основні напрями в застосуванні AR-технології в розвагах: ТРЦ, музеї, аквапарки і так далі?

Доповнена реальність у розвагах - справжній тренд. Нею можна здивувати вимогливих клієнтів, яких звичні речі, як мовиться, "не чіпляють". Інтерактивні інсталяції в музеях, яскраві промо акції вже декілька років активно застосовуються за кордоном, а тепер і у нас.

Наприклад, на наших проектах люди билися з вірусами, що летять на них, збирали яблука, ловили різнокольорові монети, і навіть управляли літаючим драконом!

Також було знайомство з танцюючою косаткой в торговому центрі, а на червоній доріжці під час прем'єри фільму бігав марсіанський собака. Практично будь-яка ідея клієнта може бути реалізована. 

У Санкт-петербурзькому музеї зв'язку є експозиція про супутниковий зв'язок, в якому використовуються наші технології. Звичайні друкарські книги з дитячої бібліотеки ім. Гайдара ожили завдяки "Живим міткам" EligoVision.

А зовсім нещодавно наша команда повернулася зі столиці Татарстану, де був встановлений справжній портал у минуле: тепер відвідувачів Казанського Кремля дивує величезний доісторичний кролик, розчулює мамонтенок і розбурхує грізний рик шаблезубого тигра. Однозначно, must visit!

Скажіть, може компаніям індустрії розваг старого зразка пора звернути увагу на такого роду технології, щоб бути в тренді?

Це треба було зробити ще учора =) Людям цікаво усе нове, вони хочуть бути в мейнстрімі, хочуть користуватися останніми розробками. Консервативне мислення лише гальмує розвиток entertainment сфери. 

Які з основних AR- тенденцій в розвагах західного ринку вже буквально наступного року прийдуть до нас?

За кордоном значно більше навігаційних застосувань з доповненою реальністю - відвідувачам парків показують, як пройти до атракціону, гостям туристичних міст пояснюють, як дістатися до потрібної пам'ятки, розповідають про неї. У нас доки таких проектів мало.

На західному ринку все частіше зустрічаються проекти, що показують, "як було": доповнюються парки, музеї, середньовічні замки, що збереглися, палаци - список дуже великий. Використовується augmented reality і в зоопарках. Наприклад, в Англії технологія застосовувалася для показу динозавра у натуральну величину.

Технологія активно розвиватиметься, і ми чекаємо доповнену реальність практично скрізь.

Пiдписатися

Останні новини ринку інновацій

Інші новини

scroll to top