Дев'ять бізнес-моделей для освітніх онлайн-стартапів

28 Січня 16Дев'ять бізнес-моделей для освітніх онлайн-стартапів

Дев'ять бізнес-моделей для освітніх онлайн-стартапів

Про те, як монетизувати онлайн-освіту, розповідає Маргарита Маслова, директор проектів Євразійської венчурної академії.

Міжнародний ринок сьогодні пропонує різноманітні бізнес-моделі стартапів у галузі освіти, в тому числі для тих, які працюють онлайн.

Освітні стартапи закріпилися на ринку з 2012 року. Саме тоді й виникли проекти Coursera (об'єднання американських і британських вузів, які пропонують безкоштовні програми онлайн-освіти), некомерційні платформи EdX і Udacity. Ці та ряд аналогічних проектів мотивують учнів і пропонують зручніші форми роботи з матеріалом. До ринку приєдналися також асоціації університетів і світові корпорації (наприклад, Microsoft Virtual Academy).

Перелік дев'яти онлайн-проектів для сегменту B2C:

1. Безкоштовне навчання, але платний диплом

По завершенню навчання видають сертифікат вартістю від 50 до 100 доларів залежно від курсу. Університету складно отримати дозвіл на проведення цих курсів, а їхнє особливе значення полягає в тому, що освітою займаються провідні фахівці.

Модель користується популярністю. Так, проекту Coursera вдалося зібрати 146,1 млн доларів від 12 вкладників, серед яких – колишній голова ради директорів Mail.ru Group Юрій Мільнер.

2. Продаж програми

Сервіс з відкритим програмним забезпеченням EdX проводить навчання вузьким спеціальностям, розділ – «Professional Education».

Платформа Udemy пропонує безкоштовну вступну частину та платну поглиблену. Вартість коливається від 9 до 300 доларів у середньому, але є й дорожчі – 600. Репетитором може бути фізична особа, і сьогодні на курсі зареєструвалося близько 19 тис. викладачів, які монетизують свої вміння.

Ряд курсів пропонує початковий відеоурок або виконання завдання безкоштовно, але з подальшим придбанням матеріалу.

Розроблений у МДУ проект Geekmath пропонує навчання вищій математиці, лінійній алгебрі, статистиці та іншим пов'язаним наукам за інтерактивним підручником, розрахованим на гуманітаріїв. До нього також входять задачі та коментарі. Предмет економетрики для широкого загалу вивчається 32 години, а вартість його – 2 долари.

3. Продаж комплексного курсу

Пакет програм, які дешевше замовити в комплексі, ніж брати одну з них окремо, практикується, наприклад, Coursera и EdX.

4. Продаж одного контенту

Besmart – торгівельний майданчик, який надає можливість викладати контент у вигляді тексту, аудіо-, відео- та графічних матеріалів. Оплату беруть за перегляди контенту. Недолік сервісу полягає в тому, що його вміст не контролюється, тому там безліч непотрібних матеріалів.

Ролики орієнтуються на вузьке коло людей, чим відрізняються від відео на YouTube.

5. Продаж передплати на визначений термін

Передплата доступу до контенту.

На думку розробників проекту «Нетологія», який зібрав найбільшу суму інвестицій, така система дисциплінує процес навчання. Ще один прибутковий проект – Lynda.com, який поглинув LinkedIn, призначений навчити, як використовувати графічні програми.

Оплата за додаткові можливості курсу (модель Freemium).

Проект LinguaLeo для вивчення мови, який набув популярності частково завдяки гейміфікації, але до якого користувачі швидко втрачали інтерес, лише двічі зміг окупити себе. Наразі програма спромоглася збалансувати бюджет і навіть якось підвищити ключові показники.

Вивчати слова можна за допомогою проекту ФРІІ Easy Ten, передплативши його майже за 10 доларів на рік. Сервіс застосовує «розумні нагадування» та персоналізує словник, базуючись на технології Brain Boost.

6. Реклама

Стандартна форма заробітку інтернет-програм і додатків.

7. Навчальні вебінари

Вебінари виходять за рамки терміна «стартап», але їх активно використовують на практиці в індустрії онлайн-освіти.

8. Індивідуальні програми

Проект Skyeng, який спеціалізується на навчанні англійської мови різних ступенів залучення та цільових аудиторій, передбачає проведення занять у скайпі.

Автори проекту звернули увагу на певні складнощі, які знижують якість навчання цим видом зв'язку: викладач не бачить текст учня, неможливо одночасно вмикати аудіо- та відеозапис. Тому було створено чітку програму для вчителя, яку перенесли на автоматизовану платформу. Проект постійно удосконалюється. Учень тепер може не лише знайомитися з викладачем, але й навчатися на базі платформи, слухаючи записи та запам'ятовуючи слова. Користувачами проекту є в основному москвичі, а вчителі мешкають поза містом, отримуючи 600 доларів на місяць.

9. Ексклюзивні уроки

Найрозповсюдженіша практика. Засновники додатково організовують освітні та наукові інтернет-конференції, дискусії, створюють бази зберігання даних.

Проект Academia.edu, приміром, аналізує користувацький контент, шукає подібні дослідження. 

 

По матерiалам: rusbase.com

Пiдписатися

Останні новини ринку інновацій

Інші новини

scroll to top