7 гучних стартапів, закритих у 2015 році

12 Січня 167 гучних стартапів, закритих у 2015 році

7 гучних стартапів, закритих у 2015 році

$400 млн – загальна сума венчурного капіталу 7 з тих стартапів, котрі припинили працювати у 2015 році. Хоча їхній повний список величезний. Чому ж цим компаніям не вдалося продовжити діяльність, та які висновки можуть зробити інші стартапи?

Сервіс з винаходами Quirky

Сервис с изобретениями Quirky

У 2009 році почала працювати платформа з винаходами Quirky. Сервіс дозволяв користувачам проголосувати за найцікавіші розробки, котрі потім реалізовувались у готові продукти. Саме так було створено стабілізатор напруги Pivot Power. Компанія заснувала дочірній бізнес Wink, що зосередив свою діяльність у галузі Інтернету речей, вона полягала переважно у виготовленні хабів для смарт-будинків.

Закриття: вироби Quirky майже ніколи не окупались. Вклавши $400 тис. у випуск Bluetooth-динаміків, зрештою їх продали не більше 30 штук.

Дочірнє відділення Wink також переживало складні часи. Оновлення системи безпеки виявилось невдалим, тому довелося припинити роботу усіх хабів, що були виготовлені раніше. На початку осені компанію продали за $15 мільйонів, бо власні кошти скінчилися. Не допомогла навіть зміна бізнес-моделі.

Залучені кошти: $185 млн від Andreessen Horowitz, GE, RRE Ventures, Norwest Venture Partners та Kleiner Perkins.

Послуга клінінгу Homejoy

Услуги клининга Homejoy

Стартап Homejoy пропонував клінінгові послуги на дому. Компанія була однією з перших у галузі гігономіки. Сервіс став популярним у пресі. Homejoy надавав послуги, вимагаючи низьку платню за роботу. Для здійснення замовлення потрібно було застосувати програмне забезпечення, що робило користування послугою практичним та зручнішим.

Закриття: директор компанії Андора Чхьон у своєму інтев’ю Re/code сказала, що у всьому винні судові справи, котрі розпочались через класифікацію співробітників, які були зараховані у якості підрядників замість штатних. Стартапу знадобилися додаткові активи для масштабування, але їх не було у достатній кількості, тому компанія вирішила закритись зовсім.

Є ще одна точка зору. Низький рівень утримання клієнтської бази викликав збільшення втрат та поступове розорення. Так само, як і сервіс Groupon, Homejoy пропонував спочатку низькі ціни за послуги, але потім збільшував платню.

Залучений капітал: $40 млн від Y Combinator, засновника PayPal Макса Левчина, First Round Capital, Redpoint Ventures та Google Ventures.

Віртуальний консультант Zirtual

Виртуальный консультант Zirtual

Zirtual – це віртуальний помічник, котрого викликаєш за вимогою або на постійній основі, що відрізняється від поширенішої форми роботи – за контрактом. Віртуальний помічник може працювати з декількома акаунтами, кількість яких залежить від його завантаженості. Такий принцип взаємодії найкраще підійшов корпоративним клієнтам.

Закриття: низький попит на послуги, а штат робітників занадто великий. Компанія звільнила 400 людей вночі, повідомивши про це електронним листом – стартап дізнався, що не пройшов фінальний раунд фінансування. Через деякий час директор Марен Кейт Донован заявила, що у компанії були катастрофічні показники саме через згадані проблеми з попитом.

Пізніше Донован усвідомила, що стартапу була потрібна рада директорів та грамотний фінансовий директор. Акції Zirtual викупила компанія Fundable.

Залучений капітал: $5,5 млн, враховуючи інвестиції від Джейсона Калаканіса, Mayfield Fund, Тоні Хіша та VegasTechFund.

Анонімні зізнання Secret

Анонимные признания Secret

Secret – платформа, котра дозволяє людям анонімно викладати невеликі тексти, плітки та особисті зізнання на розсуд публіки. Особливої популярності розробка набула на SXSW (фестиваль у Техасі, що об’єднав музику та кіно з технологіями). Стартап активно розвивався, наздоганяючи популярні сервіси Whisper та YikYak.

Закриття: у останньому пості, присвяченому припиненню діяльності, директор Девід Біттов заявив, що Secret містить його початкові уявлення про компанію. На його думку, вільної та творчої самореалізації можна досягти, дотримуючись анонімності. Але з подібним інструментом потрібно поводитись обережно.

Зібрані гроші: $35 млн. Біттов також підкреслив, що основна частина коштів була повернена вкладникам.

Музичний сервіс Grooveshark

Музыкальный сервис Grooveshark

Стімінгова платформа Grooveshark виникла як майданчик для обміну музикою. Тому практично одразу постало питання про порушення інтелектуальної власності. Як повідомили керівники, протягом декількох років вони намагалися укласти угоду з лідером у музичній індустрії – крупною організацією-правовласником. Напевно, мається на увазі Universal Music Group. В самій компанії стверджують, що жодного разу не бачили звернень від представників стартапу, тому і подали до суду.

Закриття: після заходів з урегулювання конфлікту була опублікована прощальна заява, у якій власники платформи зізнались, що намагалися реалізувати «найкращі наміри», але допустилися помилки, оскільки не добились прав на законне використання чужої інтелектуальної власності.

Якою б дивною не була заява компанії, Grooveshark припинила своє існування за вимогою правовласників.

Залучені кошти: $6 млн.

Музикальний стрімінг Rdio

Музыкальный стриминг Rdio

Платформу запустили 5 років тому засновники Skype и Kazaa. Практично відразу стрімінг почав змагатися з аналогічною шведською платформою Spotify, а пізніше — з Apple Music. Головна різниця між Rdio та Grooveshark – використання моделі підписки. Сервіс практично завжди виступав на другорядних ролях після Spotify.

Закриття: наприкінці осені ресурс Variety оголосив, що «технічну та інтелектуальну власність» додатку збирається купити компанія Pandora та готова заплатити за це $70 млн, але після того, як Rdio визнає себе банкрутом.

Rdio намагався обігнати Spotify протягом 4 років, після того як музичний стрімінг пробрався на ринок США та розробив досконалішу безкоштовну версію. Люди, котрі «підсіли» на Spotify, були готові платити й за преміум-акаунт. Як не намагався Rdio, в нього так і не вийшло переманити користувачів у конкурентів.

Залучений капітал: $125,7 млн.

Leap Transit – транспорт для айтішників

Leap Transit — транспорт для айтишников

Спочатку сервіс задумувався як мережа розкішних автобусів, котрі б їздили за маршрутами з нерозвиненою транспортною інфраструктурою в заміських районах. Критики із Сан-Франциско заявили, що це не більше, ніж спосіб пересування з комфортом для забезпечених айтішників. Автобуси були розкішно облаштовані: шкіряні сидіння, напої та закуски, Wi-Fi та розетки.

Крім того, у місті до того вже запустили розширену мережу щоденних автобусів. Ледь виникнувши, Leap Transit одразу ж піддався жорсткій критиці, а влада назвала його «повною лажею». Ті, хто захищав стартап, навпаки, бачили в ньому можливість для звільнення доріг від машин.

Leap Transit не приховував того, що щоденну прогулянку за $6 може дозволити собі далеко не кожен.

Закриття: компанії відправили попереджувальний лист, велись довгі суперечки із владою, після чого проект призупинив роботу, а потім взагалі закрився. Автобуси продали на аукціоні, а компанія оголосила себе банкрутом.

Залучений капітал: $2,5 млн від Andreessen Horowitz, Index Ventures, Slow Ventures та CEO Salesforce Марка Беніоффа.

 

За матеріалами: rusbase.com.

Пiдписатися

Останні новини ринку інновацій

Інші новини

scroll to top